13 januari 2008

Äntligen! En mogen kvinna vid min sida...

Så har nu även Mona inträtt en mogen medelålder och är 40 år fyllda :-)

Vi firade lugnt med en dag vid poolen/stranden. 27 grader i luften och en varm västlig bris. Väldigt skönt att få slappa en dag efter aktiviteterna i Orlando. Barnen badade nästan hela dagen.

I kväll tog vi en tur in till centrala Fort Lauderdale. Det är en faschinerande stad med många vattenvägar och väldigt exklusiva bostäder längs vattenvägarna. Båtarna/lyxjakterna är nästan större en bostäderna...

God trerätters rundade av födelsedagen. Mona fick sitt livs största (och kanske godaste) Creme Brulé. Allt här är ungefär dubbelt så stort som hemma. Det går utmäkrt att dela det mesta på två personer så blir det ungefär som hemma.
Mona skickar kramar. I morgon blir det en sväng ner till Miami på eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Gud vilken läcker brutta! Precis som ost och vin - bara bättre med åren. Nu får du se upp Lars, så inte Mona plockar upp Hollywoodtrenden och blir en "Cougar"!

    40+ kvinnorna kör ju numer med yngre män, tänk Demi Moore...

    Men får hon såna idér kommer gamm mostra och påminner om mannen som kan sköta en diskbänk som ingen annan!

    Till dess säger jag SUPER GRATTIS till min lilla systerdotter.

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man säga annat än JÄTTEGRATTIS! Stackars mig, jag får ju vänta ytterligare ca ett halvår innan jag kommer i den härliga mognadens ålder. Mattias ser redan fram emot att jag då kommer att älska antikrundan - för det gör ju alla över 40. Vad härligt ni verkar ha det och ett skönt sätt att fira sin 40-årsdag på.

    Ha det gott och massor med födelsedagskramar!
    Ullis o de andra...

    SvaraRadera