17 januari 2008

Sol och shopping


Nu börjar vi förstå vad FT Lauderdale går ut på: Sola, ha det skönt och shoppa. När det gäller shoppingen finns det mesta. Så till dig Annika som efterfrågat en shoppingrapport så kommer en här:
  • Saw Grass Mills Outlet. ca 350 butiker under ett och samma tak. Väldigt mycket, men rätt begränsat sortiment faktiskt. Det märks att det är en outlet. Tjejerna köpte i alla fall wheelie-skor och hade kul med dem. Själv tycker jag det blev mer gång än shopping.

  • The Galleria. När vi kom in och det stod en Jaguar i entrén såg det ut som om Mona kände sig som fisken i vattnet. Här var det betydligt bättre utbud än på Sawgrass. 150 butiker med riktigt bra grejor. Mycket rea och faktiskt mycket som var i samma prisnivå som på Sawgrass. Efter några timmar hörde jag Mona säga nåt som jag aldrig trodde jag skulle få höra: "Nu är jag faktiskt nöjd". Va! Hörde jag rätt....?

  • The Swap. Helkul ställe. Det närmaste jag jag kommit detta tidigare är basaren i Istanbul. Massor med diverse krimskrams. Väskor, skor, smycken, Mp3-spelare, mobiltelefoner, t-shirts, underkläder, bilstereoprylar mm mm. Det mesta väldigt billigt och väldigt mycket av allt.
Tilde har fått Svampbob-noja. Med t-shirt, börs och badlakan med Svampbob myser hon för fullt på hotellrummet just nu.
Vädret idag var väldigt blåsigt så det blev inget sol och bad idag. Annars har vi haft väldigt bra väder. Poolerna vid hotellet är toppen och stranden jättefin.

I morgon eftermiddag flyger vi up till Newark för att sedan ta oss vidare till slasket hemma. Floridas variant av vinter är faktiskt inte helt fel....

Här finns några bilder från Fort Lauderdale: http://www.flickr.com/photos/molawe/sets/72157603734129805/

//Lars

1 kommentar:

  1. Tack Lars! Nu är jag nöjd...Men nu vill vi att ni ska komma hem! Vi längtar efter er...
    Om det ändå vore slask! Det är bara is och spöregn...Men fjällen verkar ha fått snö iaf.
    Vi ses på fredag! Kram Annika

    SvaraRadera