08 april 2010

Koh Muk….

Den 5:e klev vi iland på Koh Muk. Det är en liten ö som ligger strax nedanför Koh Lanta. Vi bor på Charlie Beach Resort och det är superbra. Fint läge med solnedgången rakt ut från stranden där vi de varje kväll dukar upp för middag på stranden. Resorten är jättebra. Mycket fräscha och fina bungar för det pris vi betalar (2.200BHT för A/C Villa). Barnen har det skönt i poolen mest hela tiden och själv  slappar jag gärna nere på stranden i skuggan av ett träd. Det är hårt slit, men nån måste ju göra det....

DSC_0010

Barhäng...
DSC_0003

Och här väntar vi på en ruskigt god middag från seafoodmenyn. Bl.a blev det jumboräkor och white snapper.
DSC_0174
Restaurangen är mycket bra på resorten! Kalasbra frukost och en helt underbar Masaman Curry. Billigast hittills dessutom, så vi kan verkligen rekommendera Charlies. Men tvätta kläderna innan ni kommer hit för det verkar vara stor brist på tvättmedel på ön med tanke på vad de vill ha betalt för att tvätta kläderna. Shoppa klart också innan ni åker till Muk. Här finns i stort sett bara resorten.

Så här fint är det på kvällarna bland husen.
 DSC_0201
Första heldagen på Koh Muk blev mycket lugn. Idag (den 8:e) hyrde vi två longtailbåtar och åkte till Kon Hai/Ngai och två småöar i närheten och snorklade. Inga 15 meters siktdjup som på Koh Rok, men riktigt kul ändå. Dessutom väldigt nära tillhands från Koh Muk.

CIMG0666
CIMG0643

Vi blir kvar här två nätter till. Den 10:e flyttar oss till Koh Lanta. I morgon blir det en tur till Emerald Cave.

Ha de se gött där hemma.

/Lars med familj

7 kommentarer:

  1. Well, få se här nu. I går började det regna och vi var så trötta efter Maxituren att det blev fil med AXA's guldmusli till middag. Sjunkdjupet i snön är ca en halvmeter och därunder är det lerigt och dant. Men vi kan iaf njuta av ett jämngrått dis som ser ut att hotas av en solglimt framåt tisdag.

    Vem skulle inte vilja byta med oss??

    Fortsätt jobba hårt :-) Jag tycker ni gör det riktigt bra!

    Stora helgkramar från Frau Silfver

    SvaraRadera
  2. hej på er ;D
    jag blir riktigt avis på er. här hemma regnar det mest hela tiden.. igår gjorde jag min tatuering så jag får visa er den sen när ni kommer hem :) jag saknar er, sköt om er! puss frida

    SvaraRadera
  3. Hej på er alla.
    Guuuuud såååå sugen jag blir på att få komma ut med ryggsäcken igen när jag ser era bilder.
    Ni ser ju ut att ha det hur bra som helst.Fortsätt att njuta och krama om Tilde och Linnea från mig.
    Förresten så kan jag ju avslöja att min reslust blev såååå stor att jag bokade en resa till i slutet på maj hi hi
    Kramar från oss på Lugnet

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att vädret i Umeå idag är sol och vårvärme - det gör det lite lättare.... Mattias har också bytt till sommardäck och så håller vi tummarna för att det inte blir någon backlash med vädret.

    Ni verkar ha det superbra - vilket fint ställe på Koh Muk - stranden ser verkligen jättefin ut. Njut och ha det fortsatt gott.

    Kramar från Ullis

    SvaraRadera
  5. jaja, det är ju tur att det inte går någon nöd på er ;-) själva är vi hemkomna från Norrland med sol och ingen vind i 5 dgr. Superhärliga dagar på Torneträsk o i Björklidens slalombackar. I morgon är det skola o jobb igen för oss här i Svedala. Mona, har du smakat någon god drink än?! kramar från Birgitta m fam i Linköping

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera