15 april 2010

Lata dagar på Lanta...

Nu har vi bytt strand på Koh Lanta och bor nu på The Noble House på Klong Dao Beach. Här är det kalasskönt. Bra boende, fin pool med skön skugga och bra mat. Vi kollade in den här resorten sists vi var på Koh Lanta men då valde vi bort den efter som det kryllade av svenska 3-åringar i poolen, men nu när säsongen lider mot sitt slut är det ett toppenställe att bo på. Vi är 6-7 familjer som bor här, så det är ingen trängsel direkt.

I förrgår tog vi en tur över till Phi Phi-öarna. Eftersom det var Songkran var det galet mycket Thailändare i farten. Kolla bara den här bilden från Maya Bay så ser du antalet speedboats som ligger utanför stranden. Det som inte syns på bilden är alla större båtar som ligger längre ut i viken... När vi kom hem var Songkranfirandet i full gång på Lanta så innan vi var framme på resorten var vi dyblöta av allt vatten som folk kastar på varandra. Snacka om folkfest!
Igår åt vi middag på ett ställe där en tjej från vår förra resort hade sitt andra jobb (“Banana”-nånting hette restaurangen). Jättebra mat och trevliga människor som jobbade där. Efter maten blev det slapparläge på stranden nedanför restaurangen med eldkonster och en Singa eller två i solstolen med stjärnorna som tak.

Flickan i siluetten är Lycke, barn til en familj vi lärde känna på Koh Muk och som också bor här.

Nu är det dags att ta ett dust med vågorna i havet. Det rullar in sköna dyningar här och det fläktar på bra i vinden. Det behövs när det är 37 grader varmt.

Ha det så bra där hemma!

1. Fortsätt och njut!
    Just nu (100415 kl.22.00)stängs hela Sveriges luftrum och hela norra Europa är stängt för allt flyg!! Vi skulle flyga till London i morgonbitti och fira pappas 70-årsdag men det blir ingen resa för oss - Mor & Far åkte i onsdags så de firar själva i London och vet inte när de kan komma hem :-). Att vulkaner sätter stop för en resa är något nytt för mig!!
    Hoppas ni kan undvika det helt och hållet!

Tusen kramar från

Fam. Nordström

2. Hej Nodströmare. Synd på ert inställda Londonbesök... Hoppas jubilaren slipper ta färjan hem. Själva får vi väl sikta in oss på Transibiriska :-)

Vi får hoppas på lite ostliga vindar så det blåser bort till jänkarna istället ett tag.

Här ser vi dock inte röken av några askmoln (ursäkta ordvitsen...). Vi har just ätit frukost och överväger om det blir poolen eller i skuggan på stranden idag. Det är lite jobbigt med alla dessa beslut hela tiden...

I morgon flyttar vi på oss till Krabi/Ao Nang för två dagar innan vi fortsätter upp till Bangkok. Hur det blir med Bangkok får dock bero lite på situationen, men tydligen märks protesterna väldigt lite just nu, men det kan ju ändra sig snabbt.